People & Lifestyle photography

A photograph speaks volumes. It is the single most effective way to communicate emotions and captivate a special moment in life.

People are by far the most interesting and intriguing subject, never boring, all different. We feel passionate about people photography and believe at its’ best, a photograph tells the story of how and why he/she became who he/she is.

Lifestyle photography is something we not only do, we live it. We live to create your images, we live to tell your story.

Photography for us is a lifestyle in itself. We live to capture the most important, unusual moments, the essence of life. The most captivating experiences caught on camera are the ones to cherish and that live on for years to come.

Studio Fotonokka people and lifestyle photography featured on Production Paradise July issue of Spotlight
 

 

SUURIA UNELMIA -teosten huutokauppa KÄYNNISSÄ

SOS-Lapsikylä sai eturivin julkisuuden henkilöt kertomaan unelmiensa toteutumisesta Suuria Unelmia -kampanjassa, jonka valokuvanäyttely on esillä Sanomatalon käytävägalleriassa 26.5-23.6.

Näyttelyn alkuperäisteokset huutokaupataan 9.–23.6. ja huutokaupan tuotto lahjoitetaan lyhentämättömänä SOS-lapsikylälle.

Osallistu hyvään työhön ja huuda itsellesi upea teos nimikirjoituksin!

Nelosen uudet selviytyjät Studiolla

Maailman tunnetuimpiin ohjelmaformaatteihin kuuluva Selviytyjät saapuu jälleen Suomeen.

Mukana tällä kertaa ovat muutamia mainitaksemme mm. ex-alppihiihtäjä Kalle Palander, räppäri Musta Barbaari, fitness-malli Janni Hussi, mediapersoona Cristal Snow, tanssinopettaja Helena Ahti-Hallberg ja yrittäjä Sampo Kaulanen sekä malli Sara Chafak.

Selviytyjät käväisivät Studio Fotonokassa, missä Anthony Ubaud kuvasi uudet promokuvat.

Valokuvaajan joulu on kesällä

Kuvaajan joulu tuli tänä vuonna aikaisin, kuin ensilumet Kuusamossa. Paljon tuli paketteja - kilttejä on siis oltu. Kiitos vaan Nikon-tunturin joulupukille ja tontuille!

Päivitimme koko kamerakalustomme kerralla. Haluamme tarjota asiakkaillemme parasta mahdollista kuvanlaatua.  Avainasemassa on huippulaatuinen laitteisto - tietysti osaavan kuvaajan käsissä.

Suuria unelmia kirjana

Anthony Ubaudin mahtava hyväntekeväisyys-projekti ja kuun lopussa avattava valokuva-näyttely jalostui myös kirjaksi.

Tarinoita mm. rohkeudesta, itseluottamuksesta, peloista ja unelmista. Jos valmistujaisten lähestyessä mietit mitä nuorelle lahjaksi - se on tämä!

Kirja nuorille, meille kaikille!

KIITOS @anuubaud @hapahaber @tuijapehkonen @hhinee @pelaaja2 @kiira_korpi @robinpackalen @elastinen @jennivartiainenofficial @cheekofficial @peetupiiroinen @dream.cozy @violaminerva @heliingeborg Ulla-Maija Lähteenmäki

 

#suuriaunelmia #soslapsikylä #cozypublishing #fotonokka #photography

Suuria unelmia

Vajaa pari vuotta sitten, päätti Anthony Ubaud tehdä näyttelyn SOS-Lapsikylän hyväksi. Itse siellä kasvaneena, hän halusi antaa jotakin takaisin.

Idean ympärille alkoi rakentumaan SOS-Lapsikylälle pääkamppanja tälle vuodelle.

Kaikki eivät uskalla unelmoida. Anthonyn näyttely ja kirja tulossa kuun lopussa. Kuulet niistä lisää tuonnempana.

Kansainvälistä näkyvyyttä Fotonokan ruokakuva-osaamiselle

Studio Fotonokan osaavat ruokakuvaajat ovat saaneet kansainvälistä näkyvyyttä Production Paradisen Food&Drink Magazinessa. Kovassa seurassa on kiva olla. Kovan luokan asiakkuudet ruokakuvissa tuovat toimeksiantoja myös kotimaan ulkopuolelta.

http://www.productionparadise.com/spotlight/1260/food-and-drink-photography-and-motion/magazines/

Tuote myydään kuvalla

Hyvälaatuinen tuotekuva on paras tapa kertoa hetkessä kaikki, mitä asiakas tarvitsee ostopäätöksen tekemiseen. Monikanavaisen markkinointiviestinnän aikakautena kuvan on oltava käyttökelpoinen kaikissa kanavissa, katsottavissa kaikilla päätelaitteilla.

Taitavat ja tarkat kuvaajat saavat tuotteen ominaisuudet luontevasti ja elävästi esiin. Ammattilaistason osaaminen ja huipputason laitteisto takaavat, että tuote näyttäytyy kuvissa aina parhaimmillaan.

Ammattitaitoisella kuvankäsittelyllä kuvat viimeistellään niin, että värit ja materiaalit näkyvät juuri sellaisena, millaisia ne ovat - katsoipa asiakas kuvaa mobiliilaitteellaan tai kotisohvalta taulutelevisiosta.

Hyvin tehty tuotekuva on asiakkaalle kokemus jo itsessään, elämys.

Budget Sportin Purtsi kävi studiolla

”Hauskuutta ja huomiota haettiin ja sitä myös saatiin.”

Studio Fotonokan Justus Järnefelt kuvasi kampanjakuvat Budget Sportin Purtsi -kampanjaan.
Isobar ja Vizeum kehittivät Budget Sportille urheilukaupan omatoimiostamiseen liittyvään konseptiin Purtsi – Personal Ostotraineri -hahmon. Hahmo nähdään urheilukauppaketjun uusissa kampanjoissa ja muun muassa Nelosen Kaikki vastaan 1 -viihdesarjassa.

http://www.marmai.fi/uutiset/purtsi-toi-eloa-urheilukaupan-mainontaan-hauskuutta-ja-huomiota-haettiin-6616090

#budgetsport #personalostotrainer #purtsi #omatoimiostaminen #isobar #dentsuaegisnetwork #kesko #digitalist #advertising #photography #fotonokka #marmai

 

FOTONOKKAAN UUSI KUVAN MONIOSAAJA

Fotonokka kasvaa ja kehittyy

Kari Ylitalo, kuvan monitaituri ja mukava mies on nyt buukattavissa Fotonokan kautta.

Karin kuvissa näkyy hänen laaja kokemuksensa kaupallisesta still- ja videokuvaamisesta. Hän pitää itsensä ajan tasalla uusimmasta kuvausteknologiasta, mutta se ei ole tälle taitavalle kuvaajalle itseisarvo: “Loppuun hiotun mainoskuvan takana on aina ihminen, tarina ja todellinen läsnäolo”.

Kuvaamisen lisäksi kuvasuunnittelu on lähellä Karin sydäntä. Tarinoiden visualisointi ja taustojen ja merkitysten näkyväksi tekeminen ovat hänelle olennaisia tekijöitä onnistuneessa kuvausprojektissa. ”Pelkkä visuaalinen pinta ilman tarkoitusta ei ole mielenkiintoista”, Kari toteaa. Hän on huomannut, että itsensä likoon laittaminen kuvaustilanteessa tuo myös kuvattavista esiin aidon persoonan.

Kari ansainnut elantonsa kuvaamalla koko ikänsä, niinpä kuva on hänelle luontevin ilmaisun muoto. Hän kuvaa mieluiten niin, että tekee kuvan mahdollisimman valmiiksi jo kuvaustilanteessa. Kuvaajana Kari on periksiantamaton ja päämäärätietoinen, eniten häntä palkitsee haasteiden voittaminen. “Vaikea mutta hyvin onnistunut kuvauspäivä antaa parhaat kiksit!”

Vauhdilla kohti uutta

Lomat on lomailtu ja Studio Fotonokan syksy on lähtenyt vauhdillä käyntiin. Kaikki Studiotilat ovat täynnä toimintaa ja kuvaajilla paljon kuvattavaa. Muotia, ruokaa, kaikenlaisia tuotteita ja monenlaisia videoita. Aivan mahtava alku aurinkoiselle syksylle!

Syksy tuo mukanaan paljon uutta: Uusia rekrytointeja ja uudenlaisia projekteja. Uusia laitteita ja uutta palveluntarjontaa. Asiakkaidemme tarpeet ovat monipuolisia ja teemme kaikkemme vastataksemme näihin.

Syksy 2016 vaikutta varsin kuvaukselliselta - yhdessä asiakkaidemme kanssa.

 

JustusFolio_Mainos_0038Justus_mainos_0009.jpg

Studio Fotonokan video-tuotanto kasvussa

Haluamme palvella asiakkaitamme parhaalla mahdollisessa tavalla, uusilla ideoilla ja parhaalla osaamisella myös liikkuvan kuvan puolella. Olemme vahvistaneet liikkuvan kuvan tarjontaamme kahdella uudella huipputason osaajalla:

Julius Koivistoinen on nuori lahjakas ja palkittu videokuvaaja, joka on toteuttanut lukuisia musiikkivideoita, tv-mainoksia ja lyhytelokuvia. Hän suhtautuu intohimolla niin rosoisen kauniiden lyhytelokuvien kuin huippuunsa hiottujen mainostuotantojen toteuttamiseen.
https://vimeo.com/151716377

Joonas Vinnari on outdoor-urheiluun erikoistunut video- ja stillkuvaaja. Hänen videoissaan kohtaavat autenttisuus ja hiottu lopputulos; taidokkaalla visuaalisella ja kerronnallisella ilmaisullaan hän tempaa katsojan mukaan videoidensa maailmaan.
https://vimeo.com/156322619

Ennakkotietona: Studio Fotonokka julkaisee parin viikon kuluttua merkittävän kansainvälisen huipputason rekrytoinnin.

Yhtiömme tiedottaa

1.4.2016 alkaen Fotonokka Oy:n toimiala muuttuu valokuvausstudiosta terveyspalveluiden tuottajaksi. Nimi Fotonokka lyhennetään ytimekkäästi muotoon FM (FakeMedics).

Tervetuloa alati kasvavaan tyytyväisten asiakkaidemme joukkoon!
#TGIF #valelääkäri #hospital #marketing #terveydeksi #lääkityskohdallaan

Ajan saa aina!

Varaa omasi täältä: www.fm.fi