Adjektiiveista lisäarvoa markkinoinnin arkipäivään

SFN©_JarnefeltJustus_img0174.jpg

Mistä markkinointiviestinnän ammattilaisen arkipäivän arvo muodostuu? Adjektiiveistako?

Joustavuus on monipuolinen sana, joka kuvaa sekä ammattilaisten toimintaa, että tilojen muunneltavuutta erilaisiin tilanteisiin ja tarpeisiin. Mainoskuvan tuotannossa osaaminen ja kyky reagoida muuttuviin tarpeisiin on asiakaspalvelua parhaimmillaan, joustavuutta.

Kustannustehokkuus on tämän päivän palvottu ja paljon puhuttu perusarvo. Kun yhdestä osoitteesta saa kaikki kuvatuotannon osaajat tuottajasta kuvaajaan, malleista meikkaajaan, ollaan oikeilla jäljillä. Säästyy aikaa, rahaa ja kenties muutamat hyvät hermot.

Luovuus. Kun kuvan tekijä osaa asiansa, on kaikki mahdollista. Kun kuvan ammattilainen on kokenut ja koulunsa käynyt, saa asiakas tarvetta vastaavaa palvelua. Osaaminen ja kokemus antavat luovuudelle mahdollisuuden kukoistaa.

Mietitään markkinointiviestinnän arkea, miten voisimme tuottaa laadukasta ja luovaa sisältöä, vahvaa ja vaikuttavaa asiakaskokemusta - yhdessä!

Dramatiikkaa ABC:n salaattipöydässä

Wörks tilasi Fotonokalta ABC:n uudistuneen salaattipöydän lanseerauskampanjan kuva- ja filmikokonaisuuden.

Mainosfilmin ohjasi ja kuvasi Julius Koivistoinen, Elvi Rista toimi tuotannossa ruokakuvauksen asiantuntijana ja kuvasi key visual -stillkuvat. Still- ja liikkuvan kuvan yhteistuotannosta vastasi Kaisa Pelkonen.

Erityiskiitos ruokastylisti Johanna Vanamolle miljoonan herneen aistikkaasta asettelusta!

IMG-0279.JPG
IMG-0707.JPG

100 suomalaista valokuvaajaa - 100 päivää

Suomen eturivin valokuvataiteilijoita, mainoskuvaajia, muotikuvaajia, muotokuvaajia, kuvajournalisteja, dokumentaristeja, luontokuvaajia…

Elvi Rista on esillä Suomen eturivin kuvataiteilijoiden joukossa.

Samassa rytmissä nettisivujen kanssa valokuvat ovat nähtävissä myös Äkkigallerian ikkunassa Jyväskylässä osoitteessa Kauppakatu 5. Sadantena päivänä 2.12.2017 juhlitaan suomalaista valokuvaa Jyväskylässä!

100 finnish photographers

Omakuva_Elvi_Rista.jpg

Elvi Rista

My New York - short film featuring Kelsey Grammer, by Julious

Julius Koivistoinen, Studio Fotonokka cinematographer, exploring, training his eye, enjoying the city, came up with a personal short film about New York.

After a week of filming using a small video camera and a vintage lens, by a stroke of luck and a wholehearted friendliness of the Frasier star, he managed to have Mr. Kelsey Grammer appear as the narrator.

We hope you enjoy this experience as much as Julius did. Thank you, Kelsey Grammer.

Lähtisitkö kanssamme pienelle mielikuvamatkalle?

uutiskirje_web.jpg

Kuvittele…

Marilyn Monroe
Suudelma
Suomen kesä

Näitkö Marilynin kuuluisat vaaleat kiharat ja liehuvat, valkoiset helmat? 
Tai Robert Doisneaun kuvan parista suutelemassa? Näitkö koivuja ja järvenrannan?

Noita hetkiä me kameroillamme jahtaamme. Haluamme tehdä juuri sen kuvan, joka saa veden herahtamaan kielellesi, sinut ihastumaan, vihastumaan ja vaikuttumaan - kuvan, jonka tulet muistamaan ikuisesti.

Meillä on pelit ja pensselit, kamerat, studiot, kalustot ja kontaktit, mutta ennen kaikkea meillä on Silmä.

Vaikutetaanko yhdessä?

Marie Claire September issue

Studio Fotonokan tuottaja Kaisa Pelkosella oli ilo tuottaa Ranskan Marie Clairen kahden päivän muotikuvaus kesäkuussa.

Jesse Laitinen kuvasi jutut ”Lumiere du Nord” ja ”Total look” Raaseporissa ja Helsingissä. Fotonokan tiimi etsi lokaatiot Helsingistä ja vastasi kuvausten sujumisesta.

”Oli mahtavaa työskennellä kansainvälisten muodin ammattilaisten kanssa. Itselleni tutuiksi käyneet maisemat ja paikat näyttäytyivat uudenlaisina Suomessa ensimmäistä kertaa vierailevien ihmisten kautta.”

-Kaisa Pelkonen-

Kiitokset

@jesselaitinen @marieclairefrance @miikakemppainen @hennihyvärinen @erikaluoto @nicoleazema

#marieclairefrance #septemberissue #fashionphotography #photoproduction #nordiclight

MarieClaire_09-2017.png

Joonas Vinnari tavoittaa elämyshakuisen YouTube-sukupolven

Joonas on outdoor-elämäntapaan erikoistunut video-kuvaaja. Hänen videoissaan kohtaavat autenttisuus ja käsinkosketeltava tunnelma. Taidokkaalla visuaalisella ilmaisullaan hän vie brändin henkilökohtaiseksi elämykseksi vaikuttavassa ja kuvankauniissa luonnossa, tavoittaen muuten niin vaikeasti puhuteltavan YouTube-sukupolven.

Markkinointiviestinnän ykköstrendi on visuaalisuus

Studio Fotonokan syksy on jo hyvässä vauhdissa, eikä kesällä lepäilty liikoja. Heinäkuussakin oli useita mielenkiintoisia projekteja; muotia ja ruokakuvaa, still life - ja interiöörikuvauksia ympäri Suomen.

Suomi on päässyt mukaan euroalueen kasvuun. Suomen Pankin ennusteen mukaan bruttokansantuote kasvaa 2,1 % vuonna 2017. Kasvu syntyy myynnillä, myynti rakentuu markkinoinnilla. Kasvunäkymien paraneminen tukee investointeja markkinointiin, joka on visuaalisempaa kuin koskaan aiemmin.

European Communication Monitor 2017:n mukaan viestinnän ykköstrendiksi nousee kyselyn perusteella juuri visuaalisuus, eli kuvallinen viestintä. Sanat yksin eivät riitä, tarvitaan ammattimaisesti tuotettuja kuvia. 

Me teemme kuvasi!

People & Lifestyle photography

A photograph speaks volumes. It is the single most effective way to communicate emotions and captivate a special moment in life.

People are by far the most interesting and intriguing subject, never boring, all different. We feel passionate about people photography and believe at its’ best, a photograph tells the story of how and why he/she became who he/she is.

Lifestyle photography is something we not only do, we live it. We live to create your images, we live to tell your story.

Photography for us is a lifestyle in itself. We live to capture the most important, unusual moments, the essence of life. The most captivating experiences caught on camera are the ones to cherish and that live on for years to come.

Studio Fotonokka people and lifestyle photography featured on Production Paradise July issue of Spotlight
 

 

SUURIA UNELMIA -teosten huutokauppa KÄYNNISSÄ

SOS-Lapsikylä sai eturivin julkisuuden henkilöt kertomaan unelmiensa toteutumisesta Suuria Unelmia -kampanjassa, jonka valokuvanäyttely on esillä Sanomatalon käytävägalleriassa 26.5-23.6.

Näyttelyn alkuperäisteokset huutokaupataan 9.–23.6. ja huutokaupan tuotto lahjoitetaan lyhentämättömänä SOS-lapsikylälle.

Osallistu hyvään työhön ja huuda itsellesi upea teos nimikirjoituksin!

Nelosen uudet selviytyjät Studiolla

Maailman tunnetuimpiin ohjelmaformaatteihin kuuluva Selviytyjät saapuu jälleen Suomeen.

Mukana tällä kertaa ovat muutamia mainitaksemme mm. ex-alppihiihtäjä Kalle Palander, räppäri Musta Barbaari, fitness-malli Janni Hussi, mediapersoona Cristal Snow, tanssinopettaja Helena Ahti-Hallberg ja yrittäjä Sampo Kaulanen sekä malli Sara Chafak.

Selviytyjät käväisivät Studio Fotonokassa, missä Anthony Ubaud kuvasi uudet promokuvat.

Valokuvaajan joulu on kesällä

Kuvaajan joulu tuli tänä vuonna aikaisin, kuin ensilumet Kuusamossa. Paljon tuli paketteja - kilttejä on siis oltu. Kiitos vaan Nikon-tunturin joulupukille ja tontuille!

Päivitimme koko kamerakalustomme kerralla. Haluamme tarjota asiakkaillemme parasta mahdollista kuvanlaatua.  Avainasemassa on huippulaatuinen laitteisto - tietysti osaavan kuvaajan käsissä.

Suuria unelmia kirjana

Anthony Ubaudin mahtava hyväntekeväisyys-projekti ja kuun lopussa avattava valokuva-näyttely jalostui myös kirjaksi.

Tarinoita mm. rohkeudesta, itseluottamuksesta, peloista ja unelmista. Jos valmistujaisten lähestyessä mietit mitä nuorelle lahjaksi - se on tämä!

Kirja nuorille, meille kaikille!

KIITOS @anuubaud @hapahaber @tuijapehkonen @hhinee @pelaaja2 @kiira_korpi @robinpackalen @elastinen @jennivartiainenofficial @cheekofficial @peetupiiroinen @dream.cozy @violaminerva @heliingeborg Ulla-Maija Lähteenmäki

 

#suuriaunelmia #soslapsikylä #cozypublishing #fotonokka #photography

Suuria unelmia

Vajaa pari vuotta sitten, päätti Anthony Ubaud tehdä näyttelyn SOS-Lapsikylän hyväksi. Itse siellä kasvaneena, hän halusi antaa jotakin takaisin.

Idean ympärille alkoi rakentumaan SOS-Lapsikylälle pääkamppanja tälle vuodelle.

Kaikki eivät uskalla unelmoida. Anthonyn näyttely ja kirja tulossa kuun lopussa. Kuulet niistä lisää tuonnempana.

Kansainvälistä näkyvyyttä Fotonokan ruokakuva-osaamiselle

Studio Fotonokan osaavat ruokakuvaajat ovat saaneet kansainvälistä näkyvyyttä Production Paradisen Food&Drink Magazinessa. Kovassa seurassa on kiva olla. Kovan luokan asiakkuudet ruokakuvissa tuovat toimeksiantoja myös kotimaan ulkopuolelta.

http://www.productionparadise.com/spotlight/1260/food-and-drink-photography-and-motion/magazines/

Tuote myydään kuvalla

Hyvälaatuinen tuotekuva on paras tapa kertoa hetkessä kaikki, mitä asiakas tarvitsee ostopäätöksen tekemiseen. Monikanavaisen markkinointiviestinnän aikakautena kuvan on oltava käyttökelpoinen kaikissa kanavissa, katsottavissa kaikilla päätelaitteilla.

Taitavat ja tarkat kuvaajat saavat tuotteen ominaisuudet luontevasti ja elävästi esiin. Ammattilaistason osaaminen ja huipputason laitteisto takaavat, että tuote näyttäytyy kuvissa aina parhaimmillaan.

Ammattitaitoisella kuvankäsittelyllä kuvat viimeistellään niin, että värit ja materiaalit näkyvät juuri sellaisena, millaisia ne ovat - katsoipa asiakas kuvaa mobiliilaitteellaan tai kotisohvalta taulutelevisiosta.

Hyvin tehty tuotekuva on asiakkaalle kokemus jo itsessään, elämys.

Budget Sportin Purtsi kävi studiolla

”Hauskuutta ja huomiota haettiin ja sitä myös saatiin.”

Studio Fotonokan Justus Järnefelt kuvasi kampanjakuvat Budget Sportin Purtsi -kampanjaan.
Isobar ja Vizeum kehittivät Budget Sportille urheilukaupan omatoimiostamiseen liittyvään konseptiin Purtsi – Personal Ostotraineri -hahmon. Hahmo nähdään urheilukauppaketjun uusissa kampanjoissa ja muun muassa Nelosen Kaikki vastaan 1 -viihdesarjassa.

http://www.marmai.fi/uutiset/purtsi-toi-eloa-urheilukaupan-mainontaan-hauskuutta-ja-huomiota-haettiin-6616090

#budgetsport #personalostotrainer #purtsi #omatoimiostaminen #isobar #dentsuaegisnetwork #kesko #digitalist #advertising #photography #fotonokka #marmai