HERKULLISIA KIRJAUUTISIA

Suomen lasten kotiruoka -kirja on ilmestynyt.

Tekijätiimi Elvi Rista, Suvi Rüster ja Marja Samuli ovat loihtineet upean keittokirjan, jossa reseptien mutkat on vedetty sopivasti suoriksi. Kirjassa on 100 ruokaohjetta, jotka aloittelevan kokin on helppo toteuttaa lähikaupan aineksista. Tästä kirjasta vasta-alkaja saa ruoanlaittoon hyvät eväät ja roppakaupalla vinkkejä!

#otava #keittokirja #lastenkeittokirja #cookbook #kidscook #foodphotography #foodstyling

rtytott.jpg

Fotonokan Krissen kädenjälki ilahduttaa jälleen uudessa kirjassa

9789513198732_frontcover_final_1500px.jpg
20171024_Paasiaiskirja_3594_1500px.jpg

Iloista pääsiäistä! tuo uusia tuulia pääsiäisen viettoon. Tehokolmikko Jatta Heinlahti, Kristiina Hemminki ja Anneli Myller ovat tehneet menestyksekkään Suurten tunteiden joulu-kirjansa hengessä uuden kirjan inspiroimaan pääsiäisen viettoa. Kristiina Hemmingin kauniit ja herkät kuvat johdattelevat juhlatunnelmiin. Ohjeet ja vinkit helpottavat lukijaa tuomaan juhlan omaan kotiin. Kun kranssikaunotar komeilee ovessa, mämmimousse on tehty ja lampaanviulu paistuu uunissa, on mukava istahtaa nojatuoliin ja lukea pari lukua pääsiäisen historiasta.

 

Sara Lehtomaan kuvia Lucy's Magazinessa

noora110_1500.jpeg

 

Piristävän annoksen kirkkaan lämpimiä värejä saat katsomalla Sara Lehtomaan tuoreinta LUCY’S Magazinessa julkaistua muotieditorialia. Kuvasarja on nähtävissä kokonaisuudessaan LUCY’S Magazinen kotisivuilla: https://lucysmagazine.com/portfolio/the-color-of/

#fashionphotography #LucysMagazine #editorial #fashioneditorial #photographer #fashionphotographer

UUSI TEKIJÄ FOTONOKASSA

_MG_9068-1500.jpg
_MG_0029_1500.jpg
_MG_8302-1500.jpg

Nuori kuvaajalahjakkuus Sara Lehtomaa on nyt edustettuna Studio Fotonokassa. Sara on erikoistunut muoti- ja henkilökuvaukseen.

Saran lähestymistapa kuvaamisen on tuore ja ennakkoluuloton, ja hänellä on tekemisensä taustalla voimakas visio. Sara on kuvannut web-julkaisuihin kuten Volant- ja Pump-magazine, muita hänen asiakkaitaan ovat mm. Warner Music Finland ja Cutrin.

Katso Saran portfolio täältä: http://www.fotonokka.fi/sara-lehtomaa-photographer

 

Henkilöstömuutoksia Fotonokassa

_MG_2020_2.jpg


Yhteistyö toimitusjohtajana toimineen Toni Aholan kanssa päättyy, ja toimitusjohtajana aloittaa Justus Järnefelt. Kiitämme Tonia tarmosta ja näkemyksestä jolla hän luotsasi Fotonokkaa kahden ja puolen vuoden ajan. Toivotamme hänelle menestyksekästä jatkoa, mielenkiintoisia uusia haasteita ja hyviä hiihtokelejä.

Justus on pitkän linjan fotonokkalainen ja yrityksemme kehittäminen on hänelle luonteva ja innostava tehtävä. Valokuvaus on Justuksen intohimo, ja hän jatkaa kuvaamista edelleen samalla palolla.

Tuottaja Kaisa Pelkosen toimenkuva laajenee, ja hän aloittaa kuvausten tuottamisen ohella Fotonokan asiakkuuspäällikkönä. Kaisa on tehnyt pitkän uran Fotonokassa, ja tuntee niin kuvaajat kuin tuotantoprosessitkin läpikotaisin.

Tervetuloa meille! Tehdään hienoja kuvauksia yhdessä.


Yhteistyöterveisin,

Kristiina Hemminki, Hallituksen puheenjohtaja, Studio Fotonokka

 Kristiina Hemminki

Kristiina Hemminki

 Justus Järnefelt

Justus Järnefelt

 Kaisa Pelkonen

Kaisa Pelkonen

TUNTEELLISTA JOULUA!

Kristiina Hemminki kuvasi upean ja tunnelmallisen joulukirjan yhdessä ruokastailisti Jatta Heinlahden ja toimittaja Anneli Myllerin kanssa.

“Suurten tunteiden joulu on visuaalisesti nautittava ja korkeatasoinen kirja, joka sisältää rakkaudella tehtyjä herkkuruokia, koskettavia tarinoita ja ihastuttavia koristeita. Lämmintä tunnelmaa tihkuva teos on syksyn must-hankinta.

Kirja koostuu kolmesta joulun suuresta tunteesta - ilosta, rakkaudesta ja seesteisyydestä. Jokaisessa osiossa on lämpimien ja omakohtaisten joulutarinoiden lisäksi herkkureseptejä, uudenlaista koristelua ja kattauksia, ihmisiä sekä oivaltavia vinkkejä joulun viettoon. Kirja on kuvitettu henkeäsalpaavan kauniisti.

Kirjan tekijät Jatta Heinlahti, Kristiina Hemminki ja Anneli Myller tietävät mistä puhuvat. Kolmikko tunnetaan nimittäin myös maan kokeneimpana joulutiiminä.”

ryhma.jpg

Adjektiiveista lisäarvoa markkinoinnin arkipäivään

SFN©_JarnefeltJustus_img0174.jpg

Mistä markkinointiviestinnän ammattilaisen arkipäivän arvo muodostuu? Adjektiiveistako?

Joustavuus on monipuolinen sana, joka kuvaa sekä ammattilaisten toimintaa, että tilojen muunneltavuutta erilaisiin tilanteisiin ja tarpeisiin. Mainoskuvan tuotannossa osaaminen ja kyky reagoida muuttuviin tarpeisiin on asiakaspalvelua parhaimmillaan, joustavuutta.

Kustannustehokkuus on tämän päivän palvottu ja paljon puhuttu perusarvo. Kun yhdestä osoitteesta saa kaikki kuvatuotannon osaajat tuottajasta kuvaajaan, malleista meikkaajaan, ollaan oikeilla jäljillä. Säästyy aikaa, rahaa ja kenties muutamat hyvät hermot.

Luovuus. Kun kuvan tekijä osaa asiansa, on kaikki mahdollista. Kun kuvan ammattilainen on kokenut ja koulunsa käynyt, saa asiakas tarvetta vastaavaa palvelua. Osaaminen ja kokemus antavat luovuudelle mahdollisuuden kukoistaa.

Mietitään markkinointiviestinnän arkea, miten voisimme tuottaa laadukasta ja luovaa sisältöä, vahvaa ja vaikuttavaa asiakaskokemusta - yhdessä!

Dramatiikkaa ABC:n salaattipöydässä

Wörks tilasi Fotonokalta ABC:n uudistuneen salaattipöydän lanseerauskampanjan kuva- ja filmikokonaisuuden.

Mainosfilmin ohjasi ja kuvasi Julius Koivistoinen, Elvi Rista toimi tuotannossa ruokakuvauksen asiantuntijana ja kuvasi key visual -stillkuvat. Still- ja liikkuvan kuvan yhteistuotannosta vastasi Kaisa Pelkonen.

Erityiskiitos ruokastylisti Johanna Vanamolle miljoonan herneen aistikkaasta asettelusta!

IMG-0279.JPG
IMG-0707.JPG

100 suomalaista valokuvaajaa - 100 päivää

Suomen eturivin valokuvataiteilijoita, mainoskuvaajia, muotikuvaajia, muotokuvaajia, kuvajournalisteja, dokumentaristeja, luontokuvaajia…

Elvi Rista on esillä Suomen eturivin kuvataiteilijoiden joukossa.

Samassa rytmissä nettisivujen kanssa valokuvat ovat nähtävissä myös Äkkigallerian ikkunassa Jyväskylässä osoitteessa Kauppakatu 5. Sadantena päivänä 2.12.2017 juhlitaan suomalaista valokuvaa Jyväskylässä!

100 finnish photographers

Omakuva_Elvi_Rista.jpg

Elvi Rista

My New York - short film featuring Kelsey Grammer, by Julious

Julius Koivistoinen, Studio Fotonokka cinematographer, exploring, training his eye, enjoying the city, came up with a personal short film about New York.

After a week of filming using a small video camera and a vintage lens, by a stroke of luck and a wholehearted friendliness of the Frasier star, he managed to have Mr. Kelsey Grammer appear as the narrator.

We hope you enjoy this experience as much as Julius did. Thank you, Kelsey Grammer.

Lähtisitkö kanssamme pienelle mielikuvamatkalle?

uutiskirje_web.jpg

Kuvittele…

Marilyn Monroe
Suudelma
Suomen kesä

Näitkö Marilynin kuuluisat vaaleat kiharat ja liehuvat, valkoiset helmat? 
Tai Robert Doisneaun kuvan parista suutelemassa? Näitkö koivuja ja järvenrannan?

Noita hetkiä me kameroillamme jahtaamme. Haluamme tehdä juuri sen kuvan, joka saa veden herahtamaan kielellesi, sinut ihastumaan, vihastumaan ja vaikuttumaan - kuvan, jonka tulet muistamaan ikuisesti.

Meillä on pelit ja pensselit, kamerat, studiot, kalustot ja kontaktit, mutta ennen kaikkea meillä on Silmä.

Vaikutetaanko yhdessä?

Marie Claire September issue

Studio Fotonokan tuottaja Kaisa Pelkosella oli ilo tuottaa Ranskan Marie Clairen kahden päivän muotikuvaus kesäkuussa.

Jesse Laitinen kuvasi jutut ”Lumiere du Nord” ja ”Total look” Raaseporissa ja Helsingissä. Fotonokan tiimi etsi lokaatiot Helsingistä ja vastasi kuvausten sujumisesta.

”Oli mahtavaa työskennellä kansainvälisten muodin ammattilaisten kanssa. Itselleni tutuiksi käyneet maisemat ja paikat näyttäytyivat uudenlaisina Suomessa ensimmäistä kertaa vierailevien ihmisten kautta.”

-Kaisa Pelkonen-

Kiitokset

@jesselaitinen @marieclairefrance @miikakemppainen @hennihyvärinen @erikaluoto @nicoleazema

#marieclairefrance #septemberissue #fashionphotography #photoproduction #nordiclight

MarieClaire_09-2017.png

Joonas Vinnari tavoittaa elämyshakuisen YouTube-sukupolven

Joonas on outdoor-elämäntapaan erikoistunut video-kuvaaja. Hänen videoissaan kohtaavat autenttisuus ja käsinkosketeltava tunnelma. Taidokkaalla visuaalisella ilmaisullaan hän vie brändin henkilökohtaiseksi elämykseksi vaikuttavassa ja kuvankauniissa luonnossa, tavoittaen muuten niin vaikeasti puhuteltavan YouTube-sukupolven.

Markkinointiviestinnän ykköstrendi on visuaalisuus

Studio Fotonokan syksy on jo hyvässä vauhdissa, eikä kesällä lepäilty liikoja. Heinäkuussakin oli useita mielenkiintoisia projekteja; muotia ja ruokakuvaa, still life - ja interiöörikuvauksia ympäri Suomen.

Suomi on päässyt mukaan euroalueen kasvuun. Suomen Pankin ennusteen mukaan bruttokansantuote kasvaa 2,1 % vuonna 2017. Kasvu syntyy myynnillä, myynti rakentuu markkinoinnilla. Kasvunäkymien paraneminen tukee investointeja markkinointiin, joka on visuaalisempaa kuin koskaan aiemmin.

European Communication Monitor 2017:n mukaan viestinnän ykköstrendiksi nousee kyselyn perusteella juuri visuaalisuus, eli kuvallinen viestintä. Sanat yksin eivät riitä, tarvitaan ammattimaisesti tuotettuja kuvia. 

Me teemme kuvasi!

People & Lifestyle photography

A photograph speaks volumes. It is the single most effective way to communicate emotions and captivate a special moment in life.

People are by far the most interesting and intriguing subject, never boring, all different. We feel passionate about people photography and believe at its’ best, a photograph tells the story of how and why he/she became who he/she is.

Lifestyle photography is something we not only do, we live it. We live to create your images, we live to tell your story.

Photography for us is a lifestyle in itself. We live to capture the most important, unusual moments, the essence of life. The most captivating experiences caught on camera are the ones to cherish and that live on for years to come.

Studio Fotonokka people and lifestyle photography featured on Production Paradise July issue of Spotlight
 

 

SUURIA UNELMIA -teosten huutokauppa KÄYNNISSÄ

SOS-Lapsikylä sai eturivin julkisuuden henkilöt kertomaan unelmiensa toteutumisesta Suuria Unelmia -kampanjassa, jonka valokuvanäyttely on esillä Sanomatalon käytävägalleriassa 26.5-23.6.

Näyttelyn alkuperäisteokset huutokaupataan 9.–23.6. ja huutokaupan tuotto lahjoitetaan lyhentämättömänä SOS-lapsikylälle.

Osallistu hyvään työhön ja huuda itsellesi upea teos nimikirjoituksin!