Suvi Laineen "READY, SET, GO" -kalenteriprojekti

Fotonokan Suvi Laineen “READY, SET, GO” -kalenteriprojektin kuvat perustuvat minimalistisiin harkittuihin sommitelmiin. Suvi toteutti projektin yhteistyössä stylisti ja sisustustoimittaja Jenni Juurisen kanssa.

“Yhteistyö toisen visualistin, stylisti ja sisustustoimittaja Jenni Juurisen kanssa oli hedelmällistä. Inspiroiduimme urheilukenttien- ja välineiden estetiikasta, niiden väreistä ja muodoista.“ – Suvi Laine

09_sulkapallo_2500pix.jpg
06_tennis_2500pix.jpg

“Kuvasin seinäkalenterin, koska halusin kehittää omaa kuvallista ilmaisua. 12 kuvan sarja oli sopivan laaja kokonaisuus ja antoi mahdollisuuden pohtia omaa visuaalista maailmaa pitkäjänteisesti ja tavoitteellisesti.” – Suvi Laine

sport_jääpallo_3076_2500pix.jpg
11_lentopallo_2500pix.jpg

Voit tutustua kalenteriin ja sen kuvastoon tarkemmin Suvin Instagramissa @suvilta ja hankkia kalenterin My o My Xmas Garagesta (Helsinki), PUF Design Marketista (Turku), TRE Laplandista (Äkäslompolo) tai ottamalla yhteyttä Suviin suvi@fotonokka.fi / +358 40 737 0914.

Esittelyssä Fotonokan showcasen seuraava tekijä: Sara Lehtomaa

Fotonokan Showcase jatkuu Sara Lehtomaan kuvakokonaisuudella 28.11.–19.12.2018. Ennakkoluuloton, määrätietoinen Sara on omimmillaan kuvatessaan ihmisiä. Hän lyö kuviin oman leimansa tarkalla kuvasuunnittelulla ja voimakkaalla visiolla. Saran vahvat muoti- ja muotokuvat kiehtovat mieltä eivätkä aina päästä katsojaa helpolla.

1.Kerro hieman taustastasi – kuinka kiinnostuit valokuvasta?

Kuvallinen ilmaisu on hyvin nuoresta pitäen ollut suuri osa elämääni – vekarasta noin 15 -vuotiaaksi saakka se tapahtui paljolti piirtämisen ja maalaamisen kautta. Mutta kun teini-isässä aloitin blogin kirjoittamisen sen kuvittaminen valokuvien avulla tuntui luontevammalta. Innostus valokuvausta kohtaan nousi oman elämän dokumentoinnin myötä ja etenkin ihmisten kuvaaminen tuntui kivalta. Kavereita kuvaamalla ja ihailemiani muoti- ja muotokuvaajia matkimalla kokeiluni johtivat pikkuhiljaa uuteen harrastukseen, johon syvennyin vuosien myötä.

esittelykuva_1500_2.jpg

2. Miten tiivistäisit itsesi tekijänä kolmeen sanaan? 

Kuvaajana haluan luoda ja taltioida hetkiä, jotka ovat tavalla tai toisella toismaallisia – niissä on elementtejä, joita ei löydy joka päivä kokemastamme arkisesta todellisuudesta. Osana tätä voidaan laskea tapani pelkistään kuvissa esiintyvät elementit sekä tietynlaisen outouden ihannointi. Jos taas pohdin tekijyyttäni työskentelytapojeni kautta ensimmäisenä tulee mieleen huolellinen etukäteen suunnittelu. Pääsääntöisesti nautin eniten projekteista, joita saan pohtia kunnolla etukäteen. Käyttäisin siis seuraavia sanoja: pelkistetty, outo ja harkittu.

Kaisa_570_WEB.jpg

3. Unohtumattomin kuvauksesi/projektisi? 

Tähän mennessä unohtumattomin projektini on ehdottomasti Cutrinille toteuttamani brändikuvaukset, jotka olivat samalla myös ensimmäinen iso kuvauskeikkani alalla jolle aikoinaan aina toivoin suuntautuvani kuvaajana. Olen aina ollut kiinnostunut muodista ja kauneudesta; hiuskuvauksissa pääsin toteuttamaan itseäni täysillä.

_DSC2800.jpg

4. Mottosi?

Varsinaista mottoa minulla ei ole, mutta mielestäni paras elämänohje on elää rehellisesti. Uskon myös jatkuvaan itsensä haastamiseen sillä se on elämässä etenemisen edellytys.

Saran showcase on esillä studiollamme Vilhonvuorenkatu 11 A:n kuudennessa kerroksessa 28.11.–19.12.2018. Tilaisuuden avajaiset järjestetään showcasen ensimmäisenä päivänä keskiviikkona 28.11. klo 15-17.  Ilmoittauduthan avajaisiin tiistaihin 27.11. mennessä osoitteeseen maiju@fotonokka.fi.

Esittelyssä Fotonokan Showcasen aloittava Mikko Tikka

Fotonokan Showcasen 8.11. aloittava Mikko Tikka on työskennellyt mainosvalokuvauksen ja jälkikäsittelyn parissa vuodesta 2001 ja on tänä aikana kehittynyt alansa huipuksi. Mikko on omaa luokkaansa oleva tekijä, joka yhdistää työssään käsityöläisyyden ja teknologian.

1.Kerro hieman taustastasi – kuinka kiinnostuit valokuvasta?

Olen pienestä saakka ollut kiinnostunut visuaalisista jutuista. Muistan lapsuudesta tilanteita, joissa olen miettinyt miten esim. legopalikoiden värit sopivat toisiinsa jossain rakennelmassa. Niiden piti olla sopusoinnnussa keskenään ja tämä oli lähes yhtä tärkeää omasta mielestäni kuin itse rakennelma. 

Olen myös tykännyt tehdä käsilläni asioita, ehkä siksi olen ensimmäiseltä ammatiltani puuseppä. Tuosta ammatista päädyin valokuvauksen pariin lumilautailun ja sen kuvaamisen kautta. Kohteet ovat nykyään vaihtuneet hieman rauhallisempiin ja hallittavampiin, mutta kyllä silloin tällöin pääsee vielä jotain vauhdikastakin kuvaamaan. 

02_Mikko_Tikka_1500pix.jpg

2. Miten tiivistäisit itsesi tekijänä?

Ehdottomasti tekijä, taitava sellainen. 

3. Unohtumattomin kuvauksesi/projektisi?

Niitä on monia, mutta ehkä nyt viime vuosilta Pentagon Designin kanssa toteutettu Tikkurilan pakkausuudistus on jäänyt mieleen. Tuohon projektiin liittyi mm. useampia kuvauspäiviä, jolloin käytännössä heittelimme studiossa ilmaan erilaisia nesteitä, öljyjä, maaleja ja kuvasimme niiden käyttäytymistä pysäytettynä kesken ilmalennon. Hyvällä suunnittelulla, ennakkovalmisteluilla ja toteutuksella saimme toteutettua asiakkaalle erittäin hyvät kuvat, joita voi bongailla mm. useista kymmenistä Tikkurilan tuotteiden pakkauksista.

4. Mottosi ? 

Jeesuskin oli puuseppä :)

03_Metsa.jpg
01_Tikkurila_1500pix.jpg

Mikon showcase on esillä studiollamme Vilhonvuorenkatu 11 A:n kuudennessa kerroksessa 8.11.–28.11.2018. Tilaisuuden avajaiset järjestetään showcasen ensimmäisenä päivänä 8.11. klo 15–17. Ilmottauduthan avajaisiin tiistaihin 6.11. mennessä. Mikäli et pääse avajaisiin olet tervetullut katsomaan kuvakokonaisuutta juuri sinulle sopivana ajankohtana.

Haluatko tutustua tarkemmin yksittäisen kuvaajamme tekijyyteen ja huippuosaamiseen? Tervetuloa studiollemme!

Kaikilla kuvaajillamme on oma, ainutlaatuinen kädenjälkensä ja nyt sinulla on mahdollisuus tutustua jokaisen kuvaajamme yksilölliseen osaamiseen. Tulemme seuraavan kahdeksan kuukauden aikana esittelemään jokaisen kuvaajan henkilökohtaisen Showcasen, jonka tarkoituksena on esitellä esillä olevan kuvaajan erityistä ammattiosaamista. Showcase alkaa 8.11. ja jokainen kuvakokonaisuus on esillä aina kolme viikkoa kerrallaan.

 Kuva: Sara Lehtomaa

Kuva: Sara Lehtomaa

Showcasen aloittaa käsityöläisyyden ja teknologian tekijyydessään yhdistävä Mikko Tikka. Mikko on työskennellyt mainosvalokuvauksen ja jälkikäsittelyn parissa vuodesta 2001 ja on tänä aikana kehittynyt alansa huipuksi. Olet tervetullut Mikon showcasen avajaisiin torstaina 8.11. klo 15–17.

 Kuva: Mikko Tikka

Kuva: Mikko Tikka

Showcasen aikataulu

  • Mikko Tikka  8.11.–28.11.2018  

  • Sara Lehtomaa 29.11.–19.12.2018

  • Justus Järnefelt 9.1.2019–30.1.2019

  • Suvi Laine 31.1.2018–20.2.2019

  • Kristiina Hemminki 21.2.2019– 13.3.2019

  • Elina Himanen 14.3.2019–3.4.2019

  • Olga Poppius 4.4.2019–24.4.2019

  • Elvi Rista 25.4.2019–15.5.2019

  • Tapio Ranta-aho 16.5.2019–5.6.2019

  • Anthony Ubaud 6.6.2019–26.6.2019

 Kuva: Justus Järnefelt

Kuva: Justus Järnefelt

Sinä ja yrityksesi olette tervetulleita katsomaan kokonaisuutta esillepanon ensimmäisenä päivänä klo 15-17 tai muuna sovittuna ajankohtana. Lisätietoja saat markkinointipäälliköltämme Maiju Haskolta maiju@fotonokka.fi / +358 443 0414 90.

Fotonokan Olga Poppius Forumin syksyn kampanjan kuvaajana

Fotonokan Olga Poppius kuvasi Forumin syksyn mainoskampanjan. Kampanjan kasvoina loistavat Forumin omat työntekijät ja kampanjan tuotteet löytyvät kauppakeskuksen liikkeistä. Olgan ottamiin kuviin voi törmätä sosiaalisen median lisäksi muun muassa busseissa ja ratikoissa. Myös Mannerheimintien puoleinen Forumin seinä on kuvitettu suurella kampanjakuvalla. Kuvat ovat Olgalle ominaiseen tapaan energiaa säteileviä ja värikylläisiä.

forum09180381 4_1.jpg
forum09180332 6.jpg
forum09180565 1.jpg

Fotonokan Sara Lehtomaa kuvaajana LUMIn ja Naisten Pankin hyväntekeväsyyskampanjassa

Fotonokan Sara Lehtomaa kuvasi LUMIn ja Naisten Pankin yhteistyökampanjan, jossa tuetaan kehitysmaiden naisten koulutusta. Yhteistyön kantavana teemana on tuki ja sen merkitys. Kampanjan kasvoina toimivat näyttelijä Alina Tomnikov, tv-kokki Pipsa Hurmerinta ja stailisti Vesa Silver.

Lumi_Naisten_Pankki_Alina_191 copy.jpg

Kysyimme Saralta mietteitä projektiin osallistumisesta:

“Olen todella iloinen, että minut valittiin mukaan projektiin, jolla on näin on hyvä tarkoitus. Kampanjan teema - “who supports you” - on itsellenikin tärkeä aihe, jota kannustan jokaista pohtimaan. Läheisten tukea ja läsnäoloa pidetään liiankin usein itsestäänselvyytenä ja sen arvo jää helposti taka-alalle.”

Lumi_Naisten_Pankki_Pipsa_56.jpg

“Pohtiessani omaa tukiverkostoani mieleeni tulee ensimmäisenä vanhempani, jotka ovat aina tukeneet ja kannustaneet minua panostamaan omiin kiinnostuksen kohteisiini ja mahdollistaneet lukuisat harrastukseni. Tämä on varmastikin yksi pääsyistä miksi olen uskaltautunut luovalle alalle sen epävarmuudesta huolimatta. Olen saanut tukea myös poikaystävältäni Niklakselta, hän on kannustanut tavoittelemaan parasta itseäni sekä pohtimaan omaa toimintaa objektiivisemmasta näkökulmasta. Kaikki tämä on mahdollistanut itseni kehittämisen.”

LUMI lahjoittaa kampanjan aikana nettikaupassa myytyjen tuotteiden tuotoista viisi prosenttia Naisten Pankin toimintaan. Kampanja-aika on 9.10-22.11.2018.

Lumi_Naisten_Pankki_Vesa_85.jpg

Photokina-messut ja mietteitä kuvan merkityksellisyydestä

Fotonokan Justus Järnefelt ja Mikko Tikka kävivät syyskuun viimeisenä viikonloppuna Photokinassa tutustumassa kuvateknologian uusimpiin tuuliin. Kölnissä järjestetty tapahtuma alleviivasi kasvavaa kuvan tarvetta ja antoi aihetta pohtia visuaalisuuden ja kuvan merkityksellisyyttä niin nyt kuin tulevaisuudessakin. 

Mitä uutta Photokina-messuilla?

Photokinassa nostettiin esille muun muassa kuvateknologian parissa tapahtuvia muutoksia. Kaksikko osallistui myös DIGILITY 2018 -konferenssiin, jossa keskiössä oli virtuaalitodellisuus (virtual reality) ja lisätty todellisuus (augmented reality). Kyseiset kaksi teknologian nousevaa aluetta ovat alkaneet saada jalansijaa videopelien parissa, mutta valokuvan kentällä VR ja AR ovat vielä melko tuntemattomia. 

Kysymys virtuaalisuuden erilaisista mahdollisuuksista nousi esille myös Tobias Nientiedtin puheenvuorossa hänen tuodessa esille maailman suurimpiin verkkokauppoihin kuuluvan OTTO-yrityksen kuvatuotannon uudistumisen. OTTO:n verkkosivuille lisätään vuosittain 390 000 uutta kuvaa ja tällä hetkellä home and living -verkkokauppaosaston kuvasto tuotetaan virtuaalisesti. Verkkokaupan ja teknologian kehittyessä myös kuvien määrällinen tarve kasvaa ja kysymys kuuluukin millaisia ratkaisuja pystymme kuvantilaajille tulevaisuudessa tarjoamaan. On mielenkiintoista nähdä tuleeko virtuaalisesta todellisuudesta vielä mainstreamia: lyökö VR uutena tulokkaana samalla tavoin läpi kuin esimerkiksi radio tai TV aikanaan? Tuleeko virtuaalisuudesta osa esimerkiksi mainoskuvausta? 

Teknisen puolen lisäksi ajattelemisen aihetta antoivat valokuvaajan arvottamiseen ja kuvan kasvavaan merkityksellisyyteen liittyvät puheenvuorot.

“Oli mielenkiintoista todeta kuinka korkealle valokuvaaja ja tämän ammattitaito arvotetaan Keski-Euroopassa. Kuvan ja visuaalisuuden arvostus on korkealla. Kuvan tilaaja luottaa kuvaajan ammattitaitoon ja kuvaajaa pidetään taiteilijana, jonka itseilmaisun väline on valokuvaus.” 

juhlat_0_avaus.jpeg

Mitä visuaalisuus ja kuva merkitsevät suomalaisessa kulttuurissa ja bisneksessä? 

Jaakko Veijola kirjoittaa M&M:n verkkojulkaisun kolumnissaan (26.3.2018) “tekstistä tulleen suomalainen kulttuurinen maneeri” ja kuinka me suomalaiset tyydymme visuaaliseen mitättömyyteen. Veijola kysyy myös kolumninsa lukijalta “Googlen, Facebookin, Pradan tai Teslan slogania”. Edellä mainitut brändit omaavat vahvan statuksen ja jokaisen tekijyys kulminoituu vahvasti yksilölliseen visuaaliseen ilmeeseen. Jokaisen brändin valitsema visuaalinen kuvasto on universaalisti tunnistettava ja kuvallinen ulostulo toimii materiaalisena arvokehyksenä yritykselle. 

Edellä mainittu linkittyy vahvasti ajatukseen mainonnan keinoista: esimerkiksi puhuttaessa mainoksesta, jossa potentiaalinen asiakas pyritään vakuuttamaan tekstin ja kuvan avulla, on tekstin ja kuvan on oltava yhtä laadukkaita. Mikäli kuva ei vastaa tekstiä kumpi on merkittävämpi: Uskotko katsojana kuvaa vai tekstiä? 

Kuinka voimme kuvan ammattilaisina vaikuttaa ?

Vastuu kuvan merkityksellistämisestä on myös meillä kuvantekjöillä: Meidän täytyy visuaalisuuden asiantuntijoina uusiutua ja löytää uudenlaisia väyliä vastata muuttuvaan kuvan tarpeeseen. Näin saamme myös suomalaisen mainonnan ja myynnin kentän ymmärtämään visuaalisuuden ja kuvan merkityksellisyyden. Samalla arvotamme myös oman osaamisemme ja kuvan arvon uudenlaiseksi. 

Haluamme kuva-alan asiantuntijoina korostaa kuvan merkitystä yrityksen brändi-imagon luomisessa. Kilpailu on monilla sektoreilla kovaa ja se, millaisen kuvallisen ulostulon brändi omaa vaikuttaa ratkaisevasti asiakkaan ostopäätökseen. Aivan kuten jokainen yritys omaa oman alansa asiantuntijuuden, on meillä kuva-alan ammattilaisilla tähän liittyen valtava osaaminen omalla tontillamme.

Me Fotonokalla haluamme alleviitata kuvien merkityksellisyyttä ja kohdentaa sisällämme olevan palon tuottaa laadukkaita ja ainutkertaisia kuvia. Jokainen kuvaajamme on yksilöllinen luova tekijä, joka ylittää usein ammattitaitoisuudellaan asiakkaansa toiveet. Luottakaa kuva-alan ammattilaisiin, voimme yhdessä viedä yrityksesi kuvailmaisun uudelle tasolle!

sfn©_jarnefeltjustus_img0171 copy.jpeg

Esittelyssä Fotonokan uusi valokuvaaja-assistentti: Tapio Ranta-aho

Fotonokalla keväällä työharjoittelunsa suorittanut kuvaajalupaus Tapio Ranta-aho on palannut studiolle!

Tapio valmistui Lahden Muotoiluinstituutista loppukeväästä ja nyt hän on aloittanut Fotonokalla valokuvaaja-assistenttina.

Tarkka ja järjestelmällinen Tapio kuvaa pääasiassa tuote- ja still life -kuvia. Hänellä on myös palava intohimo muotokuvaukseen, ja hänen unohtumattomin muotokuvaprojektinsa onkin opinnäytetyönä toteutettu muotokuvasarja rock-musiikin kuuntelijoista. Projektia varten hän kävi kuvaamassa ihmisiä useissa eri kaupungeissa heidän omissa kodeissaan ja bändien treeniksillä.

”Kuvausprojekti oli suurin koskaan toteuttamani, ja klisee ”verta, hikeä ja kyyneleitä” piti sen kohdalla paikkansa hyvinkin kirjaimellisesti. Aihe oli minulle henkilökohtaisesti läheinen, ja oli antoisaa työstää sitä hengenheimolaisten kanssa”

Tiivistetysti Tapio on ammattimainen jokapaikan höylä, joka on osavastuussa myös studiomme supersuosituista Perjantaikuvista.

Lämpimästi tervetuloa takaisin Tapsa!

tapio2_b.jpg

Esittelyssä Fotonokan uusi markkinointipäällikkö: Maiju Hasko

Maiju Hasko aloittaa Studio Fotonokan markkinointipäällikkönä.

Maiju on kaupalliseen valokuvaan ja visuaaliseen kulttuuriin perehtynyt tekijä, joka on kerryttänyt markkinoinnin osaamisensa taiteen ja muodin kentältä. Maijulla on aina ollut intohimo kuviin, ja ensimmäisen kuvitetun “muotilehtensä” hän teki 9-vuotiaana: “Huomasin kuitenkin myöhemmin etten ole kuvien tekijä, vaan osaamiseni ja intohimoni on ymmärtää ja hyödyntää kuvien moninaisia mahdollisuuksia ja löytää väyliä alleviivata kuvien merkityksellisyyttä.”

Näkemys kuvien merkityksestä markkinoinnissa syttyi, kun Maiju alkoi suorittaa
taidehistorian opintojensa ohella kauppakorkean sivuaineopintoja. “Yrityksen valitsema visuaalinen kuvasto ja linjaus kertoo yrityksestä enemmän kuin tuhat sanaa. Kilpailu monilla sektoreilla on kovaa ja se, millaisen kuvallisen ulostulon brändi omaa vaikuttaa ratkaisevasti asiakkaan ostopäätökseen.”

Henkilökohtaisena markkinoinnin ja myynnin sloganina Maiju uskoo vahvasti
Diana Vreelandin Give them what they never knew they wanted -ajatukseen:
“Uskon niin sanottuun uudenlaiseen katsomisen ja tekemisen tapaan; asioita täytyy uskaltaa nähdä ja tehdä toisin. Nykypäivänä on tunnettava omat vahvuutensa ja on uskallettava erottua. Muuten ei menesty.”

maiju2.jpg

Esittelyssä Fotonokan uusin vahvistus: Olga Poppius

EnHats215275 copy.jpeg

Upeista muoti- ja lifestyle -kuvistaan ja energisestä otteestaan tunnettu Olga Poppius aloittaa Fotonokan riveissä. Vahva visuaalinen näkemys ja idearikkaus tuovat hänen kuviinsa oman suuren lisäarvonsa. Olgalle on äärimmäisen tärkeää, että hänen kuvistaan huokuu energia ja elinvoimaisuus. Muun muassa Miamissa ja Barcelonassa vietetyt vuodet ovat vaikuttaneet hänen työskentelyynsä vahvasti: “Minulle on tärkeää saada kuviini elämisen eri sävyjä. Ulkomailla asuminen on ehdottomasti tuonut näkemyksellisyyteeni monialaisuutta ja maailmalla vietetyt vuodet näkyvät vahvasti tekijyydessäni.” 

LUMI_SS1819414.jpeg
LUMI_SS1819380 copy.jpeg
LUMI_SS1819685.jpeg

Olgan kuvattavaksi tullaan aina uudestaan, eivätkä syynä ole pelkästään hänen näkemykselliset kuvansa, vaan myös positiivinen ilmapiiri jonka hän kuvaustilanteisiin luo. Hänellä on loputon uteliaisuus maailmaa ja elämää kohtaan: Olga ottaa riskejä ja heittäytyy – ja kannustaa kuvauksissaan myös muita heittäytymään.

S_V_E4047 copy.jpeg

Jatka tutustumista tai ota yhteyttä alla olevista linkeistä!

Syysterveiset ja maukkaita tiimiuutisia!

"Great things in business are never done by one person. They are done by a team of people.”- Steve Jobs

 

Iloisia uutisia studioltamme Vilhonvuorenkadulta: Fotonokan tiimi täydentyy kolmella uudella tekijällä!

 Olga Poppius

Olga Poppius

Ammattitaitoinen tiimimme saa vahvistusta niin uuden valokuvaajan, markkinointipäällikön kuin assistentinkin myötä. Studiolla aloittavat energisyydestään tunnettu valokuvaaja Olga Poppius, markkinoinnin moniosaaja Maiju Hasko sekä keväällä Lahden Muotoiluinstituutista valmistunut, Fotonokassa jo aiemmin työharjoittelunsa suorittanut Tapio Ranta-aho.

 Maiju Hasko

Maiju Hasko

 Tapio Ranta-aho

Tapio Ranta-aho

Haluamme Fotonokalla panostaa yhä enemmän asiakkaan kokonaisvaltaisempaan palvelemiseen sekä löytää uudenlaisia väyliä tuottaa ja jalostaa toimintaamme. Meidät tunnetaan ammattimaisesta ja lämpöisestä ilmapiiristämme ja on aivan mahtavaa saada tiimiimme kolme uutta motivoitunutta tekijää!

Tervetuloa Olga, Maiju ja Tapio!

HERKULLISIA KIRJAUUTISIA

Suomen lasten kotiruoka -kirja on ilmestynyt.

Tekijätiimi Elvi Rista, Suvi Rüster ja Marja Samuli ovat loihtineet upean keittokirjan, jossa reseptien mutkat on vedetty sopivasti suoriksi. Kirjassa on 100 ruokaohjetta, jotka aloittelevan kokin on helppo toteuttaa lähikaupan aineksista. Tästä kirjasta vasta-alkaja saa ruoanlaittoon hyvät eväät ja roppakaupalla vinkkejä!

#otava #keittokirja #lastenkeittokirja #cookbook #kidscook #foodphotography #foodstyling

rtytott.jpg

Fotonokan Krissen kädenjälki ilahduttaa jälleen uudessa kirjassa

9789513198732_frontcover_final_1500px.jpg
20171024_Paasiaiskirja_3594_1500px.jpg

Iloista pääsiäistä! tuo uusia tuulia pääsiäisen viettoon. Tehokolmikko Jatta Heinlahti, Kristiina Hemminki ja Anneli Myller ovat tehneet menestyksekkään Suurten tunteiden joulu-kirjansa hengessä uuden kirjan inspiroimaan pääsiäisen viettoa. Kristiina Hemmingin kauniit ja herkät kuvat johdattelevat juhlatunnelmiin. Ohjeet ja vinkit helpottavat lukijaa tuomaan juhlan omaan kotiin. Kun kranssikaunotar komeilee ovessa, mämmimousse on tehty ja lampaanviulu paistuu uunissa, on mukava istahtaa nojatuoliin ja lukea pari lukua pääsiäisen historiasta.

 

Sara Lehtomaan kuvia Lucy's Magazinessa

noora110_1500.jpeg

 

Piristävän annoksen kirkkaan lämpimiä värejä saat katsomalla Sara Lehtomaan tuoreinta LUCY’S Magazinessa julkaistua muotieditorialia. Kuvasarja on nähtävissä kokonaisuudessaan LUCY’S Magazinen kotisivuilla: https://lucysmagazine.com/portfolio/the-color-of/

#fashionphotography #LucysMagazine #editorial #fashioneditorial #photographer #fashionphotographer

UUSI TEKIJÄ FOTONOKASSA

_MG_9068-1500.jpg
_MG_0029_1500.jpg
_MG_8302-1500.jpg

Nuori kuvaajalahjakkuus Sara Lehtomaa on nyt edustettuna Studio Fotonokassa. Sara on erikoistunut muoti- ja henkilökuvaukseen.

Saran lähestymistapa kuvaamisen on tuore ja ennakkoluuloton, ja hänellä on tekemisensä taustalla voimakas visio. Sara on kuvannut web-julkaisuihin kuten Volant- ja Pump-magazine, muita hänen asiakkaitaan ovat mm. Warner Music Finland ja Cutrin.

Katso Saran portfolio täältä: http://www.fotonokka.fi/sara-lehtomaa-photographer

 

Henkilöstömuutoksia Fotonokassa

_MG_2020_2.jpg


Yhteistyö toimitusjohtajana toimineen Toni Aholan kanssa päättyy, ja toimitusjohtajana aloittaa Justus Järnefelt. Kiitämme Tonia tarmosta ja näkemyksestä jolla hän luotsasi Fotonokkaa kahden ja puolen vuoden ajan. Toivotamme hänelle menestyksekästä jatkoa, mielenkiintoisia uusia haasteita ja hyviä hiihtokelejä.

Justus on pitkän linjan fotonokkalainen ja yrityksemme kehittäminen on hänelle luonteva ja innostava tehtävä. Valokuvaus on Justuksen intohimo, ja hän jatkaa kuvaamista edelleen samalla palolla.

Tuottaja Kaisa Pelkosen toimenkuva laajenee, ja hän aloittaa kuvausten tuottamisen ohella Fotonokan asiakkuuspäällikkönä. Kaisa on tehnyt pitkän uran Fotonokassa, ja tuntee niin kuvaajat kuin tuotantoprosessitkin läpikotaisin.

Tervetuloa meille! Tehdään hienoja kuvauksia yhdessä.


Yhteistyöterveisin,

Kristiina Hemminki, Hallituksen puheenjohtaja, Studio Fotonokka

 Kristiina Hemminki

Kristiina Hemminki

 Justus Järnefelt

Justus Järnefelt

 Kaisa Pelkonen

Kaisa Pelkonen

TUNTEELLISTA JOULUA!

Kristiina Hemminki kuvasi upean ja tunnelmallisen joulukirjan yhdessä ruokastailisti Jatta Heinlahden ja toimittaja Anneli Myllerin kanssa.

“Suurten tunteiden joulu on visuaalisesti nautittava ja korkeatasoinen kirja, joka sisältää rakkaudella tehtyjä herkkuruokia, koskettavia tarinoita ja ihastuttavia koristeita. Lämmintä tunnelmaa tihkuva teos on syksyn must-hankinta.

Kirja koostuu kolmesta joulun suuresta tunteesta - ilosta, rakkaudesta ja seesteisyydestä. Jokaisessa osiossa on lämpimien ja omakohtaisten joulutarinoiden lisäksi herkkureseptejä, uudenlaista koristelua ja kattauksia, ihmisiä sekä oivaltavia vinkkejä joulun viettoon. Kirja on kuvitettu henkeäsalpaavan kauniisti.

Kirjan tekijät Jatta Heinlahti, Kristiina Hemminki ja Anneli Myller tietävät mistä puhuvat. Kolmikko tunnetaan nimittäin myös maan kokeneimpana joulutiiminä.”

ryhma.jpg