Esittelyssä Fotonokan uusi markkinointipäällikkö: Maiju Hasko

Maiju Hasko aloittaa Studio Fotonokan markkinointipäällikkönä.

Maiju on kaupalliseen valokuvaan ja visuaaliseen kulttuuriin perehtynyt tekijä, joka on kerryttänyt markkinoinnin osaamisensa taiteen ja muodin kentältä. Maijulla on aina ollut intohimo kuviin, ja ensimmäisen kuvitetun “muotilehtensä” hän teki 9-vuotiaana: “Huomasin kuitenkin myöhemmin etten ole kuvien tekijä, vaan osaamiseni ja intohimoni on ymmärtää ja hyödyntää kuvien moninaisia mahdollisuuksia ja löytää väyliä alleviivata kuvien merkityksellisyyttä.”

Näkemys kuvien merkityksestä markkinoinnissa syttyi, kun Maiju alkoi suorittaa
taidehistorian opintojensa ohella kauppakorkean sivuaineopintoja. “Yrityksen valitsema visuaalinen kuvasto ja linjaus kertoo yrityksestä enemmän kuin tuhat sanaa. Kilpailu monilla sektoreilla on kovaa ja se, millaisen kuvallisen ulostulon brändi omaa vaikuttaa ratkaisevasti asiakkaan ostopäätökseen.”

Henkilökohtaisena markkinoinnin ja myynnin sloganina Maiju uskoo vahvasti
Diana Vreelandin Give them what they never knew they wanted -ajatukseen:
“Uskon niin sanottuun uudenlaiseen katsomisen ja tekemisen tapaan; asioita täytyy uskaltaa nähdä ja tehdä toisin. Nykypäivänä on tunnettava omat vahvuutensa ja on uskallettava erottua. Muuten ei menesty.”

maiju2.jpg